Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2005, 00:02   #73
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Klopt niet. De Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden waarschuwingen van verschillende veiligheidsdiensten dat het niet om gewone kapingen ging. Men was gewaarschuwd dat terroristen de vliegtuigen wouden gebruiken om zich in belangrijke gebouwen te storten, verschillende van de betreffende gebouwen waren gekend,... Ik vrees dat uw stelling dus niet op gaat.

Zeker is dus dat men héél wat wist. Of men de aanslagen bewust heeft laten gebeuren, daar durf ik niet op antwoorden. Het alternatief laat dan wel denken dat daar een bende fenomenale knoeiers bijeen zat dat het bijna onvoorstelbaar is. Wat mij betreft, blijft dat deel van de vraag dus open.
Het is best mogelijk dat de geheime diensten dat wisten. Maar ge zit daar met zo een monsterachtig bureaucratisch apparaat, jullie eisen blijkbaar dat dat perfect werkt. Dat al die overheidsinstanties perfect, foutloos en zonder vertraging al dan niet classified en ongeïnterpreteerde informatie of bevelen (als ze die andere overheidsinstantie al mogen bevelen) kunnen uitwisselen.
bvb Dat de ATC in een vingerknip wisten dat de vliegtuigen 1) gekaapt waren, 2)van plan waren zich op het WTC, pentagon en god weet waar te storten. Dat er dan onmiddelijk een bevel gegeven was aan de dichstbijzijnde luchtmachtsbasis om 4 burgervliegtuigen uit de lucht te schieten, dit in vredestijd.
Nog maar dat aspect, om zo'n informatie door te geven en uiteindelijk dat bevel te geven moeten er zonder twijfel al een paar handvol overheidsinstanties verwittigd worden, ingelicht worden,...

het is niet meer dan normaal dat zo'n gigantische organisatie van verschillende overheidsorganizaties die zouden moeten samenwerken (zie naar onze rijkswacht/politie vroeger) daar soms niet goed of helemaal niet in slagen.

senator is offline   Met citaat antwoorden