Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2021, 14:50   #319
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen stopt helemaal niet met "donkergetinten". Ik ken persoonlijk blanke Franstalige Belgen die in diep Vlaanderen wonen. Zeer ver van de Vlaamse Rand en de faciliteitengemeenten.
Maar u moet gewoon beseffen dat niet iedereen in dit land bezig met het communautair is en dat niet iedereen dus in uw nationalistiche richting gaat.

Ik zal u een duidelijk voorbeeld geven. Een Franstalige kennis van ons heeft besloten Brussel te verlaten om naar onze Kust te komen leven. Zoek geen motieven in verband met politiek of met Vlaanderen op zich. Ze wilde gewoon de stad verlaten om dichterbij de natuur te zijn. En natuurlijk, als u naar de Kust verhuist, zal u zowiezo dichterbij de natuur zijn. Met de zee en de zeelucht die er natuurlijk mee verbonden is. Ze heeft dus haar geen vragen gesteld, over het feit dat ze nu in Vlaanderen leeft. Voor dezelfde prijs had ze voor Wallonië kunnen kiezen. Ze heeft Vlaanderen gekozen, wat haar volste recht is. En geloof me vrij, ze heeft helemaal geen interesse voor het communautair.
Wel ja, dat zal dan wel...
Maar uw punt ontgaat me een beetje, tenzij ge wilt stellen dat niet alle Brusselse Franstaligen rabiate taalfanatici zijn. Wel, ik wil natuurlijk niet veralgemenen.

Maar ik wil toch wel wijzen op de monsterscores die het FDF destijds haalde bij de verkiezingen te Brussel.
Tot... het aandeel der vreemdelingen alsmaar meer groeide, meer bepaald de "nieuwe Belgen" met stemrecht.
Denkt ge dat dat "toevallig" is....?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2021 om 15:03.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden