Los bericht bekijken
Oud 17 september 2002, 16:15   #24
Robrecht
Burger

Standaard

Beste Jörgen ik was nooit geen kei in wiskunde maar ik ga nog eens proberen.
10% van 600000 is 60 000? Juist?
Wel u moogt mij altijd proberen te overtuigen dat slechts 10% van de VB kiezers het Vlaamse thema prioritair stellen.
Misschien wilt u nog een groter percentage dit toeschrijven, maar ik hou het nu eens op 10%.
Wel hoe komt het dat er geen 60 000 man in Diksmuide staan? Op welke oever dan ook?
Hoe komt het dat er op het Nat. Zangfeest geen 60 000 man te vinden zijn?
U heeft gelijk dat het VB onlangs nog eens een Vlaams stuiptrekkingetje deed ivm "Vlaanderen onafhankelijk", in hun propaganda onkosten.
Een zoethoudertje om toch maar niet de laatste Vlaamsnationalisten naar die andere partij te zien vertrekken. Er waren al namelijk voor hun.

Tenslotte nog dit, een VVB manifestatie is partijongebonden.
Deze akties proberen te gebruiken voor Vlaamsnationalistische rekuperatiepogingen van het VB is tegen alle principes van de Vlaamse Volksbeweging zelve.
Het is voor mij gemakkelijk om hier ook argumenten te gebruiken ivm VVB-ers en hun politieke aversie voor het VB.
Doch wanneer men het over de VVB heeft, dan is het een eerste vereiste om geen partijgebonden voordelen te proberen halen.
Nog dit, sinds wanneer is "Vlaanderen onafhankelijk" een VB-slogan?
Of wordt dit de nieuwe leuze voor de komende verkiezingen bij het VB, in navolging van "eigen volk eerst"?
Krijgen we dan ook andere symbolen in de VB-campagne? Ipv. een bezem en bokshandschoen? Of zijn dit ook Vlaamse symbolen geworden?
Ik hou je alvast op de hoogte wanneer de verkiezingsstrijd losbarst.
Ik hou de VB-folders dan in de gaten en zal persoonlijk letten hoeveel keer de Vlaamse staatkundige en communautaire thema's aangehaald worden.
Al vrees ik, dat alweer de alomgekende VB-thema's de bovenhand zullen halen. Waarschijnlijk zal het dan weer de schuld zijn van de pers, nietwaar?
Robrecht is offline