Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2021, 07:14   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind deze beschrijving absolute nonsens.
Onze zorg gaat zeer breed, van thuisverpleegsters en huisartsen, tot top-chirurgie van hartoverplantingen en kankerbehandelingen. Van woonzorgcentra met dementen tot top-revalidaties allerhande, enz.
Jij hebt toch moeite met nadenken en feiten he. Je kwam zelf af met mensen die lagen te sterven in de gangen van ziekenhuizen. Dat is toch het evidente bewijs van wat ik schreef ?

Want het gaat telkens maar over WEINIG volk he. Kijk, IN TOTAAL zijn er in Belgie, op een gans jaar tijd, 56000 ziekenhuis opnames geweest. DAT IS PIEPKLEIN he. Dat is 0.5% van de bevolking.

EEN HALVE PROCENT van de bevolking had gezondheidszorg nodig, en daarvoor staat het land op stelten, en zit de ziekenzorg op zijn tandvlees.

Wij hebben dus geen gezondheidszorg die 10% van de bevolking aankan. Het is enkel voor een PIEPKLEIN GROEPJE dat wij gezondheidszorg hebben. Maar die gezondheidszorg kan hoogtechnisch zijn.

Dat is precies wat ik stelde. Als een halve procent van de bevolking verzorging geven over een jaar tijd de gezondheidszorg op haar tandvlees zet, dan is dat exact wat ik schreef: hoogtechnisch, voor heel weinig volk.

Wij zouden nu dus de zorg niet aankunnen die wij destijds verstrekten voor de Aziatische griep in 1957 he. Want wij kunnen maar WEINIG patienten aan, maar daar kunnen we heel gesofistikeerde dingen voor doen.

Als je al in de rats zit als een HALVE PROCENT van de bevolking zorg nodig heeft op een JAAR tijd, dan is dat dus iets dat PIEPKLEIN is en enkel maar aan een BIJZONDER KLEIN MINDERHEIDJE kan gegeven worden.

Mochten we met voedsel hetzelfde doen, dan zitten we exact in de situatie die ik beschreef: op een jaar tijd kan een halve procent van de bevolking op restaurant, maar die eten daar dan ook wel top chef menu's.

De 99.5% die overschiet, krijgt zelfs nog geen sandwich.

Het is raar dat je dat "nonsens" vindt terwijl dat een evident feit is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden