Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Ik ben zelf alleenstaande dus ik weet waarover ik praat. Ik ben altijd gewild single geweest maar heb me nooit of te nimmer eenzaam gevoeld in tegenstelling.
Nu is dat toch wel even anders. Je mist die vrijheid. Die vrijheid om niet alleen te zijn als je dat even niet wil.
Nu het is altijd wel iets en ik troost me bij de gedachte dat het voor traditionele gezinnen nu ook niet altijd een pretje is.....Je zit daar maar met ganser dagen opgescheept met mekaars fratsen problemen en ergernissen.
Het aantal gezinsdrama's is dan ook exponentieel toegenomen lees ik met regelmaat.
Ik heb tijdens gespreken met vrienden die zich in een gezinssituatie bevinden toch al dikwijls mogen horen van Fred je moest eens weten hoe graag ik nu een paar weken in uw plaats zou zijn ....Gewoon rust en alleen. Je kent uw geluk niet. T'ja wat moet je er dan van denken ?
Volgens mij is het vooral hard voor oudere alleenstaande mensen. Die hun eenzaamheid is nu wel heel groot geworden vooral opdat het een generatie is die niet zoals jij of ik hun weg vinden in de digitale wereld.
|
Maar ik heb het niet over mensen die nog met vrienden kunnen praten ,zoals U ,ik heb het eerder over mensen die geen vrienden hebben, die echt alleen zijn ,er er zijn er veel meer dan je denkt ,erg veel ouderen die nu al 1 jaar niet meer met mensen gesproken hebben zelfs. Dat is een vergeten groep ,zonder bubbel ,laat staan dat ze hem zouden kunnen uitbreiden