Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Een moderne olietanker is al vlug 200.000 ton.
|
Daarover gaat dit topic ook niet. Het gaat over electrische boten (#22)
En als je nog altijd meent dat 200kton olietankers het van het zijn qua snelheid, bereik en vervuiling, dan citeer ik alweer een nucleair schip uit de jaren stilletjes.
Citaat:
Ook de binnenvaart in de EU is volop aan het experimenteren ivm energie neutraal en automatisch varen via GPS.
Op zee en binnenvaartgebied zijn we met "Nederland als absolute koploper" bij de beste leerlingen van de klas in de wereld.
In Rotterdam krijg je zelfs afslag op de havengelden naargelang de co2 uitstoot klasse waaronder je valt.
|
Dat lijkt me evident. En mag je zeker de
direct gezondheidschadelijke roet en gassen niet vergeten.
Citaat:
Asahi commented:
The two tankers will achieve zero emissions of CO2, NOx, SOx, and particulates thanks to their all-electric core energy system, dramatically reducing their environmental impact. In addition, their reduced noise and vibration will create a more comfortable work environment for the crewmembers and limit noise pollution in the bay and its surroundings.
|
Helaas zijn er ook gatachterlijke landen die daar niet aan willen denken.
Japan heeft lange dichtbevolkte kustgebieden en diverse havens waar electrische boten perfect in passen. Zie post # 4, baai van Tokio.