Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2021, 11:34   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat deze vragen een heel simpel antwoord hebben: omdat nazi klootzakken lelijke bedoelingen hebben / lelijke agenda's nastreven, en anderen, incluis idioten, dommeriken, clowns, niet.

Je "collectief falen", is geen falen in gestelde bedoelingen, maar slagen in ANDERE dan voorgewende bedoelingen.
Het doel van de centraal plannende EU nazibende is niet een virus stoppen, maar burgers verder vrijheden afpakken.
Een verklaring die tegen dezelfde problemen aanloopt als alle complottheorieën. Er is geen duidelijk doel (waarom zou iemand het doel hebben om ons vrijheden af te pakken? Het is niet alsof ze er zelf rijk van worden ofzo?) het vereist kwade bedoelingen of op zijn minst stilzwijgen hierover op onrealistisch veel plekken en het verondersteld een scherpe grens in de menselijke natuur waardoor zo'n beetje alle politici in het VK goed zijn maar op de een of andere manier bijna alle politici van vele partijen en achtergronden in België en Nederland kwaadaardige meesterbreinen. (Behalve dan wanneer het over het niet verlinken van die Europese politici gaat, dan zijn hun Britse ambtgenoten opeens weer evil, maar alleen wat dat betreft.)

Dit werkt niet voor mij, dit is geen houdbaar model van de wereld of de mensheid.

(Over complotdenken in het algemeen heb ik al eens een stukje geschreven.) (Grappig trouwens dat het me nu pas opvalt dat dat topicnummer eindigt op 666. Misschien zit de forumsoftware wel in het complot.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Politiek gesproken is de EU altijd al een ramp geweest. Beter ware de Europese Gemeenschap gebleven op het niveau van de EEG, met eenheidsmunt, want politiek is het één grote puinhoop.
Maar in de landen zelf gaat het op dit onderwerp niet beter. Of kunnen we speculeren dat het verhuizen van bepaalde verantwoordelijkheden en instanties de respons van de nationale overheden verzwakt heeft? Dat de EU als vlees noch vis de nationale slagkracht verzwakt heeft zonder daarvoor in de plaats genoeg centraal op te bouwen?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 februari 2021 om 11:37.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden