Discussie: Crisis bij CD&V
Los bericht bekijken
Oud 17 september 2002, 16:32   #5
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Wat die standen betrefd geef ik je gelijk. Ik denk hierbij aan vorige vrijdag in Diksmuide (... daar werd inderdaad nogal veel over de standen gepraat).
Achteruitgaan moeten ze van mij nu precies ook wel niet doen, maar ongeveer het vorige cijfer benaderen mag wel. Ik kijk eigenlijk vol spanning uit naar 2004, want volgens mij zal het vuurwerk dan al beginnen. We zijn nog altijd de grootste partij in het Vlaams parlement en daar denk ik niet dat we zullen krimpen. Integedeel, zie maar naar Hendrik Bogaert ... das een stevig politieker met een ongelooflijk jonge geest (ik bedoel daarmee dat hij het voor de jongeren heeft).
Wat de Van Rompuy's betreft vind ik toch dat ze den Eric moeten houden, das nog ene die zijn mond durfd opendoen en ik kan er niet aan doen maar ik heb nogal veel bewondering voor die man.
Verder vind ik moeten er inderdaad zoals je al aanhaalde Koen dat er meer jongeren moeten aan te pas komen. Op dit ogenblik is het zwak, zeer zwak, al moet ik zeggen en dat kun jij me in gelijk geven voel je toch wel dat je jongeren actief bezig zijn. Ze hebben een stevig project in handen.

Wat ik nog wel opmerken over het sociaal-economisch congres is dat ik horen zeggen heb dat het ACW (één van onze standen) het A-gedeelte van het congres zou gaan bezoeken zodat er een aantal stellingen niet goedgekeurd zouden worden. Jammer, echt waar! Het A-gedeelte gaat namelijk grotendeels over ondernemen en het individu en daar heeft ACW op zich niet veel mee te maken. Dit is dan meer voor de UNIZO'ers. Wat ik nog hoorde was dat op het B-gedeelte rond de sociale zorg en de toekomst van rond sociale zaken zou bezet zijn door UNIZO-leden zodat daar een aantal stellingen tegengewerkt worden. Resultaat: veel zal niet veranderen ... Jammergenoeg. De congresteksten konden naar mij oordeel toch een waardig alternatief bieden voor paar-groen zoals men al maanden van ons verwacht.

Weet je al wie ik ben Koen?