Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
Op een ander forum (naam zal ik niet vernoemen) wordt er nauwelijks gemodereerd in de debatten. Het is ook niet echt nodig aangezien je andere gebruikers kan blokkeren. Niet hetzelfde als negeren. Zij kunnen simpelweg niet meer reageren op je posts of draden. Omgekeerd kun je ook niet op hun posts reageren.
Wat ze wel kunnen is "reageren" door te antwoorden op de post van een andere gebruiker terwijl die post eigenlijk aan jou is gericht. Dit is echter vrij gekunsteld en wordt doorgaans door het forum niet in dank afgenomen.
Het werkt vrij effectief. Ik heb daar al een aantal vrij militante trollen op een blokkeerlijst gezet en het kwam zeker de discussies ten goede die ik had opgestart. ZOnder dat de moderatie heeft moeten ingrijpen.
|
Beste,
Ook dit systeem lijkt me wat.
Het leunt een beetje aan bij een idee dat ik ooit aan Maarten suggereerde: een soort 'tag-systeem' waarmee de moderatie gecontesteerde postings merkt met een mogelijk aantal zaken die lezers kunnen storen. Ik denk bijvoorbeeld aan racisme, holocaustontkenning, grove taal, pronografie, off topic, etc. etc.
De lezer kan dan misschien posts met inhoud x-y-z voor zichzelf blocken of ze gewoon vermijden als er een tag is die hem niet bevalt.
Gebruikers kunnen dan misschien teksten die hen bevalt een like geven, en teksten die hen niet bevallen aan de moderatie melden met een tag-suggestie.....
Ik heb geen idee of zoiets technisch haalbaar is...
Pontifex