Discussie: AI to the rescue
Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2021, 06:40   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bewezen feiten daarentegen, zoals aantallen slachtoffers, komen in bijvoorbeeld geschiedenisboeken. Wie de feiten ontkent is idioot of .. dom.
Ik vind dat raar. Omdat het in een boek staat is het waar ? Wat dan met de Bijbel en zo ?

Komaan. Alle "bewijs" past altijd binnen een hypothetisch kader. Het feit dat er zelfs een materiele wereld is, en niet enkel een simulatie waar jij aan gekoppeld bent, is een hypothese. Je moet al bijzonder veel "materialistische hypothesen" overboord gooien voor je de meeste godsdiensten zelfs maar van verre aannemelijk kan maken, en tegen dan is zelfs maar het voorkomen van WO II allang gesneuveld als "hard feit".

Ik zou het zelfs kunnen doortrekken: de many worlds interpretatie van de kwantum mechanica schendt zelfs de muilkorfwetten, hoewel ik nog niet gehoord heb van een natuurkunde professor die veroordeeld werd voor negationisme. Maar in veruit de meeste werelden werden geen joden vermoord. Het is maar een piepklein deeltje van de "werkelijkheid" waar joden vermoord werden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden