Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2021, 09:32   #65
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik geef toe dat hij het niet echt op een sympathieke manier verwoord.

Maar onder dat edgelord gedoe zit wel ergens een interessante vraag vind ik: met name waarom we zo veel heftiger reageren op het geweldsmisdrijf van verkrachting (waarmee ik zelf niet zeg dat we daar TE heftig op reageren) dan op andere geweldsmisdrijven.
Mss omdat de slachtoffers het als zeer traumatisch hadden ervaard?

Ik heb eens een documentaire bekeken over een Amerikaanse vrouw die het leger ha dverlaten nadat ze door een "collega" werd verkracht. Ze werd niet enkel verkracht maar ook met de vuisten bewerkt zodanig dat ze een gezichtsoperatie moest ondergaan. Het stuk stront dat haar verkrachtte moest wel voor de krijgsraad verschijnen maar in het leger tillen ze niet echt zwaar aan zulke dingen. In haar huwelijk kwam ze ook niet meer toe aan een normaal sexleven. Haar echtgenoot moest het initiatief aan haar overlaten.

De zus van mijn ex heeft ook het leger verlaten. Ze zou op een VN vredesmissie naar Kosovo gestuurd zijn geweest. Verscheidene van haar collega's lieten haar al verstaan dat ze haar ginder wel eens goed te grazen gingen nemen. Goed wetend edat de sancties in feite een lachertje zijn.

Raar he, dat ze voor zoiets ontslag had genomen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 maart 2021 om 09:34.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden