Discussie: AI to the rescue
Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2021, 20:11   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je claimt dat de aarde plat is, zal u daarmee niemand storen. Men zal u hoogstens beschouwen als een idioot. Met de moord van miljoenen mensen, op een gruwelijke manier, die ook nog eens tientallen miljoenen familieleden hebben (mijzelf incluus), ontkennen en leutig claimed 'en bent u ook naar de duitse gezondheidkampen geweest' zoals een vlaming ooit tegen mijn grootmoeder zei, tja....dat doe je enkel met kwaadwillige opzet.
Voor mij is dat totaal equivalent. Ik zeg het, "gelukkig" hebben die moorden plaatsgevonden, of gij en ik zouden hier niet rondlopen. Ook al overtreed ik hier de wet, maar ik vind het nu eenmaal gelukkig dat ik (en in mindere mate gij) hier rondlopen en dat is nu eenmaal logisch verbonden.

Vindt gij dat niet ongelofelijk verschrikkelijk wat er 65 miljoen jaar geleden is gebeurd ? Dat is nog eens wat anders als die holocaust he. 3/4 van alle leven werd toen afgemaakt. En toch zijn er onnozelaars die zeggen dat dat nooit is gebeurd. Wat moeten we daar dan mee ?

En nee, ik wil daar niemand speciaal mee kwetsen. Ik vind Joden in het algemeen trouwens leuke mensen. Ik neem aan dat die holocaust plaatsgevonden heeft, zoals zovele historische dingen plaatsgevonden hebben, en dat heeft nu eigenlijk echt niks speciaals. Waarom nu precies over DAT dingetje wetten gemaakt worden is gewoon zinsverbijsterend.

Het willen eisen dat men een moreel oordeel heeft over een gebeurtenis in het verleden is totaal waanzinnig. Het willen eisen dat men absoluut gaat zeggen dat die gebeurtenis zus en zo was, zelfs al is er kans dat dat ongeveer zo inderdaad was, is waanzinnig. Er zijn veel en veel belangrijker zaken "juist te weten" dan dat holocaust gedoe. Dat een aantal godsfiguren niet bestaan zou veel nuttiger zijn als wet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2021 om 20:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden