Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2021, 15:19   #12
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoe dat juist zit weet ik ook niet, maar sommigen komen voor alles in aanmerking en dutsen gelijk ik voor niksmandal.

De eerste lockdown kreeg ik 3 maand 1300€.
De tweede lockdown geweigerd.
Je hebt ook geen bouwbedrijf dat hinderpremies kon aanvragen?
Citaat:
In Vlaanderen is al fraude met de NACE-codes vastgesteld met ondernemingen die extra codes toevoegden, laat het kabinet van minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) weten.
"Bijvoorbeeld om als bouw?*bedrijf ook een NACE-code voor een café te hebben en zo de hinderpremie te ontvangen. Een bouw?*bedrijf was geen verplicht gesloten locatie, een café wel. Zo hebben we ontdekt dat een bouwbedrijf 23 aanvragen voor de hinderpremie heeft ingediend", klinkt het bij de woordvoerder.
Dat komt ervan als crevits en co allerlei premies uitdelen zonder te controleren bij de aanvraag of de premie wel gerechtigd is en mag toegestaan worden - ze moeten de mensen toch helpen met steunmaatregelen nadat ze door een onnodige lockdown hun broodwinning ontnemen, zeker?
Tis toch maar belastinggeld waarmee ze smijten, dat komen ze nu wel in veelvoud terugstelen bij iedereen om de economie te 'herstellen' - we zullen dan wel állemaal weer ons steentje moeten bijdragen en solidair moeten zijn, behalve de politieke graaiers natuurlijk.