Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Uiteraard is het onlogisch, maar het is niet de redenering die onlogisch is. Het is de holocaust willen afkeuren dat onlogisch is. De holocaust was een goeie zaak, hoewel dat wettelijk niet mag gezegd worden. En dat is net precies de absurditeit die ik wilde aangeven.
Wij vinden het (terecht) een goeie zaak dat wij bestaan, hier en nu. En dus moet alles wat daartoe aanleiding gaf, waaronder de holocaust, een goeie zaak zijn. En dat is het dan ook.
Maar ik zie zelfs niet in waarom we daarover enige drukte maken. Wij zijn het RESULTAAT van 3 miljard jaar moorden, uitroeien en dood gaan. Wij moeten dat dus prima vinden. Wij zijn gewoon zot van dat niet prima te vinden.
Wij *zijn* een gigantische massamoord, die nu al miljarden jaren plaatsvindt. We moeten gewoon ophouden met dat "verkeerd" te vinden, dat is absurd.
|
Nu maakt u er een semantische zaak van. Als we het erover eens zijn dat op zijn minst (de/een) holocaust een jammerlijke zaak is, en u het enkel iets positiefs noemt omdat het een leermoment is. Dan is het afkeuren van die holocaust daar niet ver af.
Trouwens we vinden al die uitroeiingen niet positief en we keuren die helemaal niet goed. Gaande van de 'kinder germanen' die door de romeinen zijn afgeslacht, tot de chinezen van nanking, tot de joden onder nazi duitsland. Wij moeten helemaal niet ophouden menselijk te zijn. Het is (onder andere) net op het moment dat we onze menselijkheid verliezen dat er zo'n extreme daden van onmenselijk geweld gepleegd worden. Toch onder die grootte orden. Wat ogenschijnlijk klopt. Want Himmler was ook zo'n koude boekhouder die moest hij in de huidige tijd leven gretig zou gebruik maken van excel om het uitmoorden van joden beter te kunnen bijhouden.
Uw zogenaamde training om enkel logisch te gaan redeneren is wat dat betreft raar. Wie wil er nu zijn menselijkheid verliezen. Die logica is er enkel maar om ons te dienen. Net als die AI die ik voor ogen heb er enkel zal zijn om ons van dienst te zijn.
Als ik erover nadenk is zeggen dat de holocaust goed is totaal van de pot gerukt. Want de praktijk leert ons net dat de holocaust niet op zichzelf staat en nog veel te veel herhaalt wordt. We leren dus helemaal niet bij, zelfs niet in Europa zoals in Bosnië en Kroatië in een recent verleden ook bewezen is.