Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2021, 14:41   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Energie-regeneratie werkt via warmte-opwekking.
Je heb daar altijd een deel warmte die verloren gaat.
En je kan nooit meer energie opwekken daarmee, dan je gebruikt om de last terug naar dezelfde hoogte te brengen.
En men kan geen gebruik maken van de snelheid om de zwaarte kracht te overwinnen, daar men remt om energie op te wekken.

Men gebruikt trouwens eci-motoren om de laadbakken te vullen.
Het hele systeem is dus boerenbedrog.
Waar u op wijst is het oude systeem van trams treinen, en grotere rolbruggen.
Waar de aandrijfmotoren kortgesloten worden, maar met een dikke weerstand erbij, om te voorkomen dat het remmen te grof wordt.
Wordt nog steeds gebruikt op systemen waarbij het terugvoeren van stroom naar de bron niet mogelijk is.
Op mijn draaibankje thuis heb ik op de frequentiesturing een 150W weerstand zitten, die aardig heet wordt als ik een zwaar stuk snel afrem via het bedieningspaneel (meestal laat ik die gewoon uitbollen, veel vriendelijker voor alle componenten)

Maar dikke accu's met een goed BMS zijn prima in staat de regeneratief opgewekte vermogens te verteren en op te slaan.

En neen, het is geen boerenbedrog. Dat er boven nog een paar diesel-bulldozers en graafmachines in gebruik zijn is mogelijk, maar voor dezelfde moeite zijn het kabelgevoede monsters, zoals de Bagger 288.
Wat wel een punt is, het extra gewicht dat naar beneden komt, awel, da's energie die moeder aarde heel lang geleden gebruikt heeft om al die massa zo hoog te krijgen. En dat zijn 2 bronnen. Kernenergie (vervalwarmte van de isotopen in de aardkern) of getijdenenergie (dank u wel universum, om moeder aarde, Gaia, een tweelingzusje, Luna, te geven)

Laatst gewijzigd door maddox : 7 maart 2021 om 14:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden