Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Hier. 
|
Dat heb ik niet beweerd dat is de geplakte (vertaalde) tekst van businessinsider. Serieus blijven aub.
Dit schreef ik ook:
Citaat:
Als de vertaling van bussinessinsider je niet bevalt het adres van de Universiteit Duisburg-Essen kan ik je ook geven. Wat kan mij dat nu schelen. Lees toch eens dat wat mijn mening daarover is.
|
Vooral dwars liggen is een van je hobbys?
Wat je daar overigens in het vet gezet hebt is een vrije vertaling van bussinessinsider, zogezegd uit de Welt am Sonntag.
Awel ik heb de tekst voor me liggen, nergens wordt dat specifiek beweerd:
https://www.uni-due.de/~hk0378/publi...71203_WAMS.pdf
Wat er wel in staat is dat het gewicht van een EV bijna verwaarloosbaar is, men kan die pakweg halve kWh veel goedkoper terugwinnen door de klimatisering van de wagen iets efficiënter te maken.
Wat bussinessinsider daar overigens schreef gaat over het
rijbereik en niet over het verbruik, steek die 150 kg gewonnen door
lichtbouw in een groter batterijpack en uw rijbereik verhoogt alvast met 100 km.
Dus wat vind jij verkeerd aan die context over lichtbouw?
Dit illustreert wel hoe vluchtig hype rond lichte materialen is. Een recente studie toont aan waarom. Onderzoekers van het CAR Instituut aan de Universiteit Duisburg-Essen ontdekten dat het gewicht van een elektrische auto niet bepalend is voor het bereik, aldus Welt am Sonntag.
Professor Dudenhöffer overigens directeur van CAR beweert dat zelfs een intelligente kleurpigmentering van de E-wagen evenveel of meer invloed kan hebben als het gewicht. (laatste alinea)