Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Wacht, ik heb misschien verkeerd begrepen wat je suggereert. Het AI zou dus niet *door de moderatie* gebruikt worden, maar door de gebruiker ?
Jij wil zeggen dat de gebruiker moet ondersteund worden met hem te wijzen op dingen in zijn post die *volgens die AI* niet kunnen ?
"pas op, beste gebruiker, hier ben je een politicus aan het beledigen en uw onderbouw daarvan is maar zwak" ? Zoiets ? Meendeda ?
Is dit voor een beschermde werkplaats of zo ? Denk je dat iemand die wat beledigingen in het rond stuurt *dat niet zou weten* ?
|
Klopt.
Maar ook persoonlijke aanvallen.
En ik heb al bans opgelopen omdat ik het hitte van de strijd me heb laten gaan en niet eerst tot 10 heb geteld.
Daar kan die AI tegen helpen.
En het feit dat die persoon dat sowieso al niet weet is niet relevant.
Die persoon gaat het niet leuk vinden dat er een rode tekst boven zijn post komt dat zijn post propvol persoonlijke aanvallen aan politici staat.
Wat pontifex nu ook soms doet.
Hoe dit concreet zou werken, zal mede door pontifex bepaald worden.
Maar als jullie hier een inbreng in willen, kan ik daar begrip voor opbrengen en kunnen we dat overwegen he.
U stelt het trouwens karikaturaal voor. De meeste van uw posts zijn lijkt me trouwens wel van hoog niveau. Zelden heb ik u zien schelden, u heeft wellicht geen banpunten. Dus uw weerstand hierover is in feite niet nodig.
Iemand heeft ooit hier iets gepost dat hij zijn hond mij ging laten molesteren. Die had ook niet tot 10 geteld. Ik ben vrij zeker dat die AI hem op de vingers zou getikt hebben en dan had die post vermeden geweest en hij had geen ban gehad. Het ging toen over honden die voetgangers aanvallen. Om u de context in deze casus te geven.
Ik vind dat sommige forummers zich te snel laten vangen en een ban oplopen. En ik wil dat verminderen. Een maand een ban is vrij lang als het forum uw hobby is. Je kan zeuren dat je ten onrechte een ban hebt opgelopen maar dat veranderd er niks aan. Ik denk niet dat pontifex zich ooit bedacht heeft en een ban opgeheven heeft. Of wel pontifex ?
Maar ook de moderatie gaat het gebruiken. Iemand die gewaarschuwd is en er toch voor te kiezen om te posten , die post een verdachte post, die de aandacht van de moderator gaat trekken. Driehoekjes zijn dan in c overbodig al hoeven die ook niet te verdwijnen.
Kijk, ik wil de eigenaar en de moderatie en de forummers enkel helpen om een beter forum te maken. Mijn insteek hier is met goede bedoelingen. Ik ga niet bepaalde meningen weren die mij niet aanstaan, en dat wil pontifex ook niet. Zaken die de eigenaar van het forum niet wil, nu al niet trouwens, die zou die AI kunnen flaggen.
Je mag bvb geen post over een forummer openen. Ik denk dat dit een permban oplevert.
Het voorbeeld dat u aanhaalt, ik dacht dat pontifex al genoeg heeft erop gewezen dat hem dat stoort. Dus aangezien dit nog steeds gebeurt is volgens u het hier sowieso een kleutertuin. Een kleutertuin is niet uitnodigend voor potentiele nieuwe leden. En we willen het forum aantrekkelijker maken voor meer mensen, en niet die 20 die hards.
Geef toe, hoeveel actieve forummers zijn er ?