Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Alle details van de geschiedenis zorgen ervoor dat ik nu besta.
Dus aangezien een seconde geleden ook geschiedenis is, moest ik 1 seconde teruggaan in de tijd, en mijn pen nog steeds vasthouden. Dan bestond ik plots niet meer.
proest 
|
Nee, het gaat over de geschiedenis voor uw conceptie.
Citaat:
Ook daar een gigantische denkfout.
Niet alle details van de geschiedenis hebben impact op uw bestaan.
Hoe verder je in het verleden teruggaat en hoe gewichtiger het event, hoe groter de kans dat het wel effect heeft. Maar het blijft een kans en geen zekerheid.
|
Nee, aangezien dat allemaal het entropiereservoir verandert waaruit de kansprocessen hun willekeurigheid haalden die tot uw ontstaan aanleiding gaven. Ik heb U aangegeven dat je dat kan vergelijken met het entropie reservoir van linux als het ware, waar elke verleden toetsaanslag TOTAAL het getrokken pseudorandom getal nu bepaalt.
Nu, natuurlijk heb je gelijk dat het niet gegarandeerd is dat het flappen van een vlindervleugel in het Amazonewoud 10 seconden voor uw conceptie, die nog gaat beinvloeden. Dat is niet gegarandeerd. Ik weet niet in welke mate de moleculaire wanorde in de intieme processen die uw conceptie bepaalden, al veranderd zullen zijn na 10 seconden. Na een dag of enkele dagen echter, zo goed als zeker natuurlijk. Ik heb het dan ook niet over die korte periode van enkele uren of dagen ervoor, maar "de geschiedenis", ttz iets dat minstens wat maanden daarvoor of jaren daarvoor speelt he. De tijd dat alle storinkjes zich kunnen propageren, en de moleculaire organisatie veranderen op gans de planeet natuurlijk.
Dat is wel natuurkundig vrij evident hoor.
Citaat:
En nog steeds niet kunnen of willen toegeven dat er fouten zouden kunnen zitten in zijn denkwijze.
|
Omdat uw opmerkingen telkens zelf fout zijn, en ik U dat uitleg.