Discussie: Jef Elbers
Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2021, 12:57   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Kritiek op gayparades is niet persé homofoob, nee.

Maar wat ik mij wel afvraag: hoeveel onder jullie hebben holebi's in de familie of vriendenkring? Ik heb zo de indruk dat mensen die geen holebi's persoonlijk kennen hun mening baseren op 'wat ze in de media zien', met dan altijd die quasi obsessie met de gay parade (het meest opvallende uiteraard).

Uiteindelijk gaat het daar helemaal niet om. Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar graag zien en samen door het leven willen gaan. Meer is het niet, hoor. Wat valt hier nu aan te problematiseren? Wie heeft daar last van? Wie of wat bedreigen zij?
Als het niet meer was dan dat waren we uitgepraat, Zeno.

Stel je vraag beter specifiek aan degenen wiens religie dodelijk is voor homoseksuelen.
Rome is eveneens homofoob, zelfs kinderen werden massaal seksueel misbruikt, maar om één of andere reden wordt daar nooit over gepiept. De "scheiding" tussen Kerk en Staat heeft daarmee te maken, zeker?

Wat je vraag betreft over hoeveel onder ons holebi's in de familie of vriendenkring hebben, dat is geen vraag maar een weet. Iedereen heeft wel een homo in de familie of in zijn vriendenkring.
FEIT is dat een islamitische homo zijn geaardheid anno 2021 nog altijd angstvallig verborgen houdt voor zijn familie en vriendenkring.
FEIT is ook dat dit een halve eeuw geleden ook hier het geval was. Over moord op een homo heb ik in mijn jeugd nooit iets opgevangen. Homo's werden wel getreiterd, gediscrimineerd, uitgesloten en scheef bekeken.

Ik ben ongeveer 35 jaar geleden met Patrick Brysbaert op stap geweest in Cordoba. Hij droeg toen alleen nog maar een grote ring in zijn neus en een hanenkam, maar ik wist ook dat hij homoseksueel was. Wij konden daar open en zonder enige terughoudendheid of dubbelhartigheid over praten....en over nog veel meer.

Zoek eens op wie die man is en verdenk mij dan verder van homofobie, omdat ik een Vlaams-nationalist ben én de vrije meningsuiting hoog in het vaandel voer. OOK van mensen die mijn mening niet delen.