Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2021, 12:44   #348
stuyckp
Banneling

Standaard

En een partijvoorzitter moet het uiteindelijk doen met de stemmen die hij heeft gekregen voor zijn partij he.
Taktiek kan je maar zover brengen als dat je stemmen hebt.
Magnette heeft het mooi gespeeld en omdat de Vlaamse partijen machtsgeil zijn, en hij weet dat, en De Croo premiergeil, en Magnette wist dat ook, dan was zijn taktiek goed gespeeld van hem.
BDW is droog gepakt, maar zijn enige taktische fout is mijns inziens om het Vlaamse niveau niet keihard te blokkeren tot er een federale regering was.
Dat had een heel andere dynamiek geleverd en heel wat gemor. Maar dat moet je gewoon aan je laten voorbij gaan.
Was er uiteindelijk toch een regering gekomen federaal zonder NVA met de mijn voorgestelde taktiek. Dan zat je met een Vlaamse minderheidsregering en zit je in de zetel om oppositie te voeren en alles lam te leggen.
Dan had die zonnepaneel kwestie plots ook heel gemakkelijk geweest.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer voordelen ik er in zie, spijtig dat het vijgen na pasen is.

Dat Magnette het mooi gespeeld heeft met de kaarten die hij had, heb ik altijd toegegeven.
Dat Marrakkesh gedoe van NVA vond ik ook maar bizar, en ook dat heb ik toegegeven.
De regeringsdeelname van NVA vond ik overigens ook geen succes, vandaar dat ik zelfs niet op hen gestemd heb. Het was een belastingsregering zoals alle voorgaande.
Maar ik stem nog liever pvda dan dat ik blanco zou stemmen, want dan ben je met alles akkoord en moet je zwijgen. Blanco stemmen vind ik dan ook dom.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 maart 2021 om 12:46.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden