Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2021, 13:40   #55
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schending privacy? Daar is helemaal geen sprake van.

Maar omgekeerd !!!
Heb ik het recht om te weten of de verkoper van product zus of zo, leverancier van dienst weet ik veel, mede passagier in het vliegtuig ... wel degelijk gevaccineerd is, om het risico voor mijn gezondheid zo minimaal mogelijk te houden?
Heb ik het recht om te kiezen: naar dat concert ga ik niet, want ze staan iedereen toe, en naar dat concert ga ik wel, want daar zijn ze voorzichtiger?
Over rechten en privacy zullen we het best maar niet hebben, tegenwoordig hebben ze toch niks meer te verbergen voor de staat?
Ze gooien hun hele leven digitaal al zelf op straat.

Maar toch zeer merkwaardig:
Jij wil dus de persoonlijke, medische en geheime gegevens van iedereen weten om het risico voor jouw gezondheid zo minimaal mogelijk te houden maar je neemt wel zelf een groter risico voor je gezondheid door je te laten vaccineren zonder de schadelijke gevolgen van dat vaccin voor je gezondheid te (willen) weten?
Maar een béétje tegenstrijdig als je zelf het gezondheidsrisico opzoekt.
Natuurlijk heb je het recht om te kiezen of je naar dat concert gaat maar je hebt NIET het recht om van iedereen op dat concert de medische gegevens te eisen.

En als je zo bezorgd bent om het risico voor je gezondheid te minimaliseren dan blijf je beter helemaal in je kot want je komt nu al overal gevaccineerden tegen die opnieuw besmet kunnen zijn en je het virus weer kunnen doorgeven.