Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2021, 18:03   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is uiteraard ook een natuurlijk proces. Maar gezien de bescherming door vaccins heel nauw en specifiek is, wil je vermijden dat er specifieke varianten ontstaan die precies door die vaccinale bescherming breken. Voor de anderen is dat kifkif, maar het wil zeggen dat alle gevaccineer naar de vaantjes is.

En hoe meer van die gevaccineerden er rondlopen, hoe meer kans er is dat er een specifiek anti-vaccin variant gaat ontstaan.

Maw, het enige probleem met vaccin-doorbrekende varianten is voor gevaccineerden. Voor de anderen heeft dat geen belang.

Gewone natuurlijke groepsimmuniteit zal OOK voor varianten zorgen die tegen die natuurlijke immuniteit zal ingaan, maar tijdens het pad daar naartoe wordt al reeds de nieuwe groepsimmuniteit gevormd. Tegen dat een volledig doorbrekende variant tegen de oudste groepsimmuniteit is klaargemaakt, heeft die al een spoor nagelaten van partieel geimmuniseerden, waardoor de golf die die gaat veroorzaken bijlange zo hoog niet is. Maar alle gevaccineerden zijn beschermd tegen dezelfde oude variant. Eens een variant daardoor breekt, zijn die allemaal onbeschermd nu en het punt is waarschijnlijk dat het *gemakkelijker* is om daardoor te breken, juist omdat de bescherming zo heel nauw en specifiek is.

Maw, ik denk dat het gemakkelijker is om specifiek een virus te vormen dat doorheen de vaccins breekt, dan doorheen de natuurlijke immuniteit. Men moet die vaccins dus een beetje "geheim" houden voor het virus.

Natuurlijk is het zo dat een virus dat totaal door de natuurlijke immuniteit breekt, ook door het vaccin zal breken, dus vroeg of laat is het vaccin toch nutteloos, of het nu veel of weinig werd gebruikt. Maar ik denk dat het langer zal duren om doorheen de natuurlijke immuniteit te breken, gewoon omdat die immuniteit veel breder is.

Ik durf er bijna op wedden dat einde van de zomer, we al een variant hebben die totaal door het vaccin heen gaat.
Ik hoop echt dat je ongelijk hebt.
Niet kwaad bedoeld hoor
Rudy is offline   Met citaat antwoorden