Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2021, 21:46   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de reden is natuurlijk dat het gemakkelijker is om gans de wereld te beschermen door van mensen te eisen dat ze zich vaccineren als ze naar landen gaan waar gele koorts heerst he. Dat is een WHO afspraak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_fever#Prevention

Kijk, er zijn landen waar gele koorts aanwezig is, en waar nog geen 50% van de bevolking gevaccineerd is. Toch moet je als reiziger gevaccineerd zijn om naar ginder te gaan.

Er zijn andere landen die eisen dat je tegen gele koorts gevaccineerd bent als je er binnen wil, gewoon omdat zij alle condities hebben om gele koorts te hebben, maar er vrij van zijn. Zij willen niet dat het binnenkomt. Die landen kunnen oftewel eisen van iedereen die er naartoe reist, om gevaccineerd te zijn, oftewel enkel voor die reizigers die naar een land zijn gegaan waar gele koorts heerst.

Nog eens: de voornaamste reden voor vaccinatie tegen gele koorts is om het niet van een land waar het circuleert, naar ergens te brengen waar het niet circuleert. Uiteraard is het niet om veilig te zijn op het vliegtuig. Het is totaal idioot om voor reizigers hun veiligheid TIJDENS DE REIS tegen gele koorts willen gevaccineerd te zijn, want het wordt niet over gedragen van mens op mens. En als ge in een land rondloopt waar muggen gele koorts ronddragen, dan heeft het gegeven dat uw mede reizigers gevaccineerd zijn, totaal geen effect op uw kans om het op te doen, he.

Denk nu eens 2 seconden na, voor ge weer denkt van te denken dat den andere zever vertelt die niet past in uw denkwereldje.

Op het vliegtuig kunt ge geen gele koorts opdoen: daar zijn geen muggen. En in een land waar muggen zijn met gele koorts, heeft het geen belang of anderen gevaccineerd zijn: die muggen kunnen U toch besmetten. Het strikt enige dat men wil vermijden, is dat gij gele koorts hebt, en ergens in een land binnenkomt waar muggen zijn die het van U kunnen opdoen, en het zo in dat gebied binnenbrengen. En daarom moeten REIZIGERS gevaccineerd zijn. Er zijn maar weinig landen waar bevolkingen in het algemeen gevaccineerd zijn.
Je fietst handig om je flater waartegen ik reageerde.
Ook in deze post hierboven: de belangrijkste reden waarom Afrikaanse landen een inenting eisen tegen de gele koorts, is om de verspreiding tegen te gaan. Als je wordt besmet door een besmette mug, en daarna gestoken door een onbesmette mug, dan heeft die mug het ook zitten, en zal andere mensen kunnen besmetten.

Afijn, het is vermoeiend om gezellig te keuvelen met mensen die menen dat zij alleen het licht weten schijnen.
Nogmaals: ik verkies simpelweg de meerderheid van onze wetenschappers en artsen te volgen. Blind volgen.
Net zoals ik de spoedarts in mijn living niet bevroeg of zijn toestel om mijn tikker te checken wel geijkt was; of de spoedarts in het ziekenhuis niet vroeg naar het merk van het pilleke dat ik moest nemen; of de hartchirurg die een diepe snee in mijn pols gaf om er een camera in te steken, of die wel zijn handen gewassen had enz.

En als iets echt te vermoeiend wordt, dan krijgt ge er de schijt aan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden