Discussie: Alcohol aan banden
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2021, 19:16   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De kogel is door de kerk. Wie naar Blankenberge trekt doet er beter aan om in zijn frigobox chocomelk mee te nemen. Andere badsteden zullen snel volgen.
Pintjes cava of andere Alcoholische dranken zijn er voortaan verboden.

In Blankenberge mag je vanaf zaterdag geen alcohol meer drinken op het openbaar domein. ... Wie een pintje of cava drinkt op het strand in Blankenberge, riskeert voortaan een boete van 250 euro.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210324_95254984
Toen ik enkele jaren terug in Australië was, zag ik zo'n info-bord aan het strand: verboden alcohol bij zich te hebben, boete xx dollar.
In normale tijden; geen pandemie, geen rellen, gewone tijden dus.

Pertang geen ondemocratisch of onvrij gezind land.

Alcohol beïnvloedt het overtredingsgedrag.
Of wie herinnert zich die vechtpartijen niet op het strand van die stad, vorig jaar in de zomer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden