Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2021, 09:17   #7
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
(...)
Als ik me baseer op wat experten en virologen al van in het begin zeggen hebben wij eigenlijk heel weinig in de hand en dienen de maatregelen puur om de zorg niet te hard te belasten tijdens een periode waarin het virus buiten onze wil actief is.

Waarom ik me hieraan erger:
(...)
Waarom ik mij daar aan erger: aangezien het al een flinke tijd duidelijk is dat mensen zulke pandemies niet de baas kunnen, zijn de maatregelen er inderdaad vooral om de zorg niet te hard te belasten.. waarom wordt de zorg dan niet opgeschaald..? We zijn ruim een jaar verder en er is zo goed als niets ondernomen om de zorg van extra bedden en verzorgers te voorzien. Er is geen enkele maatregel genomen opdat de gewone, normale zorg kan blijven voorzien worden zonder plaats te moeten ruimen voor de covid-zorg. Waarom niet? Dat een opleiding tot dokter lang duurt, lijkt me maar een magere reden..

Zelfs als er een medicijn zou zijn dat de zorg mogelijks kan ontlasten wordt dit genegeerd. Overheden overwegen zelfs niet deze piste te onderzoeken, want er is niet voldoende onderzoek naar de werkzaamheid van het middel gedaan.

De enige maatregelen die genomen worden, ervaren we elke dag en zijn er om de bevolking in 't gareel te houden. Alsof men eigenlijk zou willen zeggen, dat enkel het volk het verschil kan maken. Het is het volk dat kiest of de gezondheidszorg overbelast wordt of niet. Het is het volk dat kiest of het virus zich kan verspreiden of niet. Uiteraard spelen ze hiermee in op uw schuldgevoel. En dat werkt! Al ruim een jaar..

Ondertussen beweert lulletje Ab Osterhaus dat zelfs met een vaccinatiegraad van 80 tot 90% we de pandemie wellicht niet onder controle kunnen houden. Dus de maatregelen blijven keihard gelden. Ge moogt u dus binnenkort ook nog schuldig voelen als ge u niet laat vaccineren. En de braafsten van de klas gaan binnenkort uiteraard met de vinger wijzen naar de 'schuldigen'. Dat zie je ook van ver aankomen hé. Kus van de juf en een bank vooruit.. daar doen de brave burgers het voor. Extra privileges.

De hele aanpak van deze pandemie is al van in het begin: inspelen op schuld- en angstgevoel.. en een beloning voor wie goed is.. 't is te zeggen: ooit.. nog even geduld hebben.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden