Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2021, 14:14   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Je redenering gaat niet op voor de actieve bevolking boven de 40 die zich niet kan isoleren maar die een reeel risico loopt en waarvan de hospitalisaties, a fortiori bij de huidige varianten, de zorg wel degelijk kunnen overbevragen.
In welke mate kan die bevolking dat niet, en plots "wel" als er maatregelen zijn ?

Uiteindelijk is ongeveer alles, behalve zich met zijn kinderen bezig houden, een vrije keuze he, zelfs "gaan werken". Dat is een beetje zoals lang geleden, "op jacht gaan" he, en dan kon je ook door een tijger opgevreten worden.

Niemand belet U om U totaal af te zonderen, zelfs al zijt ge aktief en 40 jaar oud. Daar draagt ge dan wel de gevolgen van, het is een keuze.

Maar dat was niet eens mijn punt. Mijn punt was dat zogezegd 98% van de bevolking "de maatregelen zou willen". Dan lijkt het mij logisch dat die bevolking spontaan al zou toepassen wat die maatregelen die ze zo graag willen, zou inhouden.

En dan is er GEEN VERSCHIL tussen dat "opgelegd" krijgen, en dat "spontaan doen" he. En nee, die zogezegde 2% die dat niet wil, kan ONMOGELIJK de ziekenhuizen overbelasten en een significante fractie van die 98% "tegen hun wil" besmetten.

Als het dus zo zou zijn dat het inderdaad waar is dat 98% die maatregelen "opgelegd wil krijgen" dan is dat opleggen nergens nodig voor want die bevolking - zouden we mogen aannemen als het geen totale hypocrieten zijn - doen alles wat die maatregelen opleggen uiteraard al spontaan, nee ?

Als 98% van de bevolking wil dat men niet buiten komt na 6 uur 's avonds, dan neem ik aan dat die zelf allang niet meer buitenkomen na 6 uur 's avonds. Als 98% van de bevolking wil dat men niemand ontvangt, dan neem ik aan dat die allang zelf niemand meer ontvangen. En zo voort.

Met andere woorden, als dat echt waar is dat 98% dat wil, dan DOET iedereen dat allang spontaan.

Of zijn de Schoven van deze wereld zodanig hypocriet en idioot dat zij absoluut willen eisen dat niet-essentiele winkels sluiten en dat 98% van de bevolking dat wil, maar dat tevens een goed deel van die 98% van die bevolking nog steeds naar die winkels gaat ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 14:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden