Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2021, 08:30   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik als biochemicus meen dat de menselijke biologie complexer is dan taalkundige definities van een zinnetje lang, en ben bereid mijn wereldbeeld naar de complexiteit van de wereld te vormen.
Als biochemicus zou jij toch wel duidelijk moeten weten dat mannelijkheid en vrouwelijkheid concepten van procreatie zijn he, en die daarbuiten niet echt enige zin hebben. Er zijn geen mannelijke of vrouwelijke bacterien. Er zijn geen mannelijke of vrouwelijke bloemen (de meeste toch, er zijn uitzonderingen zoals katjes he) maar er zijn wel mannelijke of vrouwelijke organen in die bloemen.

Wij kennen dus twee vormen van voortplanting, een gebaseerd op "een-ouder" voortplanting (mitose) en een gebaseerd op een binoom man-vrouw (via meiose). Voor zover ik weet bestaat er geen tri-partite voortplanting op deze planeet, maar dat is best denkbaar (wonk, blonk en klonk zijn dan de 3 geslachten en het cellulaire proces zou dan fleiose zijn of zo), misschien is dat zo op de planeet Zork. Op die planeet zijn er misschien blonk hersenen in een klonk of wonk lichaam of zo. Het transgender probleem wordt daar nog complexer.

Het is die binoom-voortplanting die de bron is van de concepten man en vrouw he. Zie jij dat anders ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2021 om 08:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden