Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2021, 08:48   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik zie het als een complexer geheel als "je bent dit, of je bent dat, en als ik gezegd heb dat je dit bent dan blijf je dit."
Nee, we zitten hier met het probleem dat om aan een paar zotten die de absurditeit verkopen van "denken in het verkeerde lichaam te zitten" (wat an sich dus absurd is) we de simpele concepten van "man" en "vrouw" aan het uithollen zijn tot het absurde toe.

Er is een redelijk duidelijke definitie van wat een man is en wat een vrouw is. Niks belet om ook wezens te hebben die daar niet aan voldoen, en dus "iets anders" zijn. Zoals een muilezel geen paard is en geen ezel. Wat men hier doet is proberen als "vrouw" te verkopen, iets wat helemaal geen vrouw is en aanvankelijk vertrokken was als (echte) man. En dan kom je in een vlucht vooruit van absurditeiten, want dan moet men het concept "kip" ook herbekijken.

Immers, oftewel definieer je "een biologische klasse" door "als iets denkt tot die klasse te behoren, dan behoort die daartoe" en dan is een zot die beweert een kip te zijn een echte kip, en moeten we het concept van kip uitbreiden naar die, eh, kip met twee benen en twee armen en zo.

Oftewel heb je ergens een fundamentele definitie van een klasse, onafhankelijk van waanbeelden en dergelijke. Ik beweer dat dat de enige zinvolle aanpak is, en dat er daar een heel duidelijke definitie van "man" en "vrouw" uit volgt, met eventueel wat uitbreidingen zoals continuiteit in de tijd en kleine defecten.

Een lichaam "met waanideeen" dat begonnen is als man, en op geen enkele manier komt tot een vrouwenlichaam, maar daar maar enkele aspecten van bricoleert, is dan oftewel een man gebleven, of "iets nieuws" geworden, maar is geen vrouw, natuurlijk omdat geen enkele van die dingen kan voldoen aan de basis van wat een vrouw is: een potentieel lid van een voortplantende binoom.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2021 om 08:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden