Los bericht bekijken
Oud 3 april 2021, 21:31   #220
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Als Rutte zelf een stap opzij doet, dan kan Edith Schippers zijn opvolger worden.
Rutte zelf kan dan naar een functie elders gaan, bijvoorbeeld in Europa of de NAVO.
Mijn geld staat op het bedrijfsleven, Unilever ofzo. Europa heeft hij verbruidt door "te hard" voor de Nederlandse belangen op te komen en voor de NAVO heeft hij niet hard genoeg gevochten voor meer defensiegeld in Nederland. Hij heeft zelf tijdens de campagne nog gezegd dat hij wel fulltime het onderwijs in wil, maar ik weet het zo net nog niet.

Edith Schippers zou het inderdaad weleens kunnen worden. Ik had al moeite met iemand te verzinnen die het zou kunnen doen. Schippers is duidelijk genoeg niet Rutte en heeft afstand van de meest recente schandalen. Nadeel: niet alleen deze maar ook de vorige verkiezingen afwezig, en dankzij haar man nog een zwijmpje van belangenverstrengeling. Maar over het geheel geen slechte keuze.

Misschien wat moeilijker voor concurrent Kaag ook om zich tegen af te zetten, al zou dat een slechte hoofdreden zijn om voor wie dan ook te kiezen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden