Los bericht bekijken
Oud 4 april 2021, 08:20   #118
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Allemaal waar. Maar in dezelfde periode klampte George III zich vast aan zijn kolonie in Noord-Amerika en was een bloedige oorlog nodig opdat de VS onafhankelijk werden. En onder zijn verantwoordelijkheid werd op imperialistische wijze Australië onder de voet gelopen. Toch lees je zelden dat George III een bloeddorstig imperialist was.
Mhh, hiermee zou ik opletten, sinds George I en II had de koningsfunctie in Engeland al veel aan macht ingeboet. De macht van de regering was sterk gegroeid in de periode voor George III

Dit gezegd zijnde, gaat dit eigenlijk voorbij aan de kern van mijn punt. Je kan inderdaad van zowat elke persoon uit het verleden wel iets zeggen. De vraag is: hoe consequent is het nog om alle herinneringen (beelden, straatnamen) aan een persoon (Leopold II) weg te vegen, maar anderzijds al die herinneringen aan even bedenkelijke persoon uit diezelfde eeuw (Napoleon) wel te laten staan, en er zelfs expo's aan te wijden?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden