Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Het was ZIJN beslissing, om zich te laten 'gebruiken' als een echte batty boy door Magnette door op diens commando te proberen een last-minute backstab te geven aan de liberalen.
Elk mededogen is misplaatst : iemand die ZO dom is om écht te denken dat de liberalen liever zichzelf een kind in de rug maken dan samen te blijven is ongeschikt voor federale toppolitiek.
Dat was zijn tweede stommiteit van galactische omvang.
De eerste was zijn onnozele 'non ' tegen EDR
De tweede was zijn onnozele vlucht uit de eigen regering Michel I
De derde was de mislukte politieke sluipmoord op de liberalen, de enige politieke familie die hen probeerde mee aan boord te houden.
Niet consequent met het cijfer dat 63% de zittende premier wil blijven houden in een leidende politieke rol.
Dat zeillijsters van het Blok ontevreden zijn is geen nieuws : dat doen ze al 30 jaar. Nobody cares. Dat is dan ook totaal onbelangrijk.
Dat N-VA hun fanbase ook ontgoocheld is, is begrijpelijk. Maar het is aan hun voorzitter om het in 2024 wat intelligenter aan te pakken of er komt een vervolg aan dit verhaal.
Zolang we niet naar alarmerende cijfers gaan voor de fascistische partij Vlaams Blok maak ik me weinig zorgen, er is niks mis met de perpetuele strijd tussen linkse en rechtse partijen, en het uiteindelijke compromis dat daaruit voortvloeit en het brood en boter vormt van onze coalitieregeringen.
Fundamenteel is het enige wat van blijvend belang is, dat we onze vrijheid niet opgeven/kwijt raken door een ondoordachte en impulsieve 'foert'-stem die eindigt in een Nieuwe Orde maatschappij.
Wat in 1933 kon in Duitsland is nu nog altijd mogelijk, kijk maar hoe in 10 jaar Hongarije is afgegleden naar een de facto éénpartijstaat waar fascist Orban de plak kan zwaaien gesterkt door een kieswetgeving die hij op eigen maat heeft aangepast en de pers die aan een muilband ligt.
|
Allemaal goed mogelijk, maar uw retoriek zal zeker niet helpen.
U weet toch actie is gelijk aan reactie. Het is soms beter om lichtjes tegenwind te geven in plaats van keihard te gaan duwen.
Maar ik heb het gevoel dat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt.
btw, premiers scoren klassiek altijd nogal hoog in de populariteitspeilingen. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten als ik u was. populariteit van dat soort is heel volatiel.