Los bericht bekijken
Oud 8 april 2021, 21:50   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Gaetan mist zijn katje~

https://www.hln.be/gent/3-000-euro-v...-ben~a8f5cfd7/

Goh amai, hij mist zijn poesje. :sweating:

Citaat:
Gaetan Jansseune is ongelooflijk gehecht aan zijn Bengaalse kat Cleo. “Ze is voor mij heel belangrijk. Toen ik maandenlang heel ziek was, waren wij altijd samen. Ik heb CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom, nvdr.) dus ik lig heel vaak in bed. Samen met Cleo voel ik me veel beter, maar nu ze weg is, is het alsof ik mijn kind ben verloren.”

Grote beloning

Om zijn katje terug te vinden, heeft Gaetan heel wat over. “Ik geef een beloning van 3.000 euro voor wie haar vindt of de tip geeft die leidt naar haar vondst, levend weliswaar.” Gaetan woont in de buurt van het Citadelpark in Gent en heeft al heel wat ondernomen en buurtbewoners warm gemaakt om mee uit te kijken naar Cleo. Zo deelde hij flyers uit en plaatste hij berichten op verschillende Facebook-groepen, voorlopig nog zonder succes. “Ze draagt een bandje waaraan ze te herkennen is en ze is gechipt.”?*

Normaal gezien wordt aangeraden om raskatten niet buiten te laten, maar Gaetan liet Cleo overdag wel vrij rondlopen in zijn tuin. Vorige week woensdag keerde Cleo echter niet terug

Overtuigen

Het bedrag dat Gaetan over heeft voor zijn kat, een flinke 3.000 euro, komt niet uit de lucht vallen. Bengaalse katten, een hybride kat die is ontstaan door de kruising van een Bengaalse tijgerkat en een huiskat, zijn peperdure raskatten die al snel zo’n 1.500 euro kosten. Enkel vanaf de vijfde generatie mag je een Bengaalse kat houden in België. Cleo voldoet daaraan. Met de hoge beloning hoopt Gaetan de kattendief te kunnen overtuigen om Cleo toch terug te brengen.

Schemerzone

De kans dat Cleo gestolen is, is reëel. Wie zich wat ingelezen heeft, weet dat met Bengaals katten flink wat geld te verdienen is. De viervoeters worden voor duizenden euro’s verkocht. “Er zijn echter strenge voorwaarden om een Bengaalse kat te mogen houden. Het gebeurt dan ook dat er met papieren wordt?*gesjoemeld?*om de verkoop toch te kunnen laten doorgaan”, zegt Melanie Jaecques van Kat Zoekt Thuis. “Net zoals bij andere exotische dieren bestaat er hier dus ook zeker een zwarte markt. Hoe groot die is, kan ik niet zeggen. De Bengaalse katten bevinden zich een beetje in een schemerzone.”

Wat betreft de vermiste kat heeft Melanie mogelijks hoopvol nieuws, al probeert ze dat te temperen. “We werken samen met voederaars die wilde katten eten geven. Enkele maanden geleden werd er een Bengaalse kat opgemerkt langs de Stropkaai. Waarschijnlijk zal het om Cleo gaan. De kans bestaat dus dat de kat nog in de buurt rondhangt, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.”

Wie een tip heeft, kan Gaetan contacteren op [email protected].
Mooooooooooooooooooo! Hij mist zijn poesje.

Moooooooooooooooooooooooooo
Arme Gaetan Moooooooooooooooooooooo!
(Hij is dan nog eens *chronisch vermoeid*. Hij, niet het poesje....
#Hij mist "zijn kindje" () (omg )

#ga daarmee naar de oorlog.......
#(zou me niet verbazen dat het een janet is, oops solly -> homo)

#dejeugdvantegenwoordighe
#ofwelslaanzedeboelkort&klein #ofwelmissenzehunpoe-hoesje

#Eau-LA-LA

#(ik begin de kritiek op de woke's min of meer te begrijpen....) xD

Laatst gewijzigd door bembem : 8 april 2021 om 22:01.
bembem is offline   Met citaat antwoorden