Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Verkoopstop nieuwe brandstofauto’s in 2030 is haalbaar in Nl?
't Kan zijn.
Dat is nog 9 jaar. Ik vind dat zelfs wat pessimistisch, voor wat betreft personenauto's.
En als 2030 niet gehaald wordt, dan zal het mogelijks het volgende zijn:
elektrische voertuigen met een kleine benzinemotor als back up.
Het omgekeerde dus van de huidige stekkerhybrides. Die zijn nu goed voor pakweg 50 km elektrisch rijden, en vervolgens nog eens 500 km op verbranding.
De nieuwe hybride zou dan 500 km elektrisch doen, en een extra 100 dank zij de bijvulling van elektriciteit door dat benzinemotortje (dat bijtanken kan starten vanaf de batterij gezakt is tot .. 99 procent). Na 600 km moet je elektriciteit tanken of een ruimere pauze met je motortje al draaiend.
|
Je beseft toch dat dit echt te dom is?
Waarom denk je dat ze de BMW i3 met range extender al enkele jaren niet meer maken?
Citaat:
8 okt 2018
Range-extender in BMW i3 verleden tijd
BMW stopt met het produceren van de i3 met range-extender. De komst van de grotere accupakketten doet de versie met range-extender de das om.
i3 REX
Het uitgaande model van de BMW i3 werd geleverd met een range-extender, de zogeheten i3 REX-versie. Dit model had achterin een 650 cc grote tweecilinder benzinemotor die actief werd als het accupakket leeg dreigde te raken.
Plug-in hybride
In Nederland werd de REX-uitvoering vrijwel nooit verkocht, omdat de range-extender van de i3 een plug-in hybride maakte en de auto daardoor in de bijtellingscategorie van 22 procent viel. Ook wereldwijd was de vraag naar de i3 REX beperkt. De meeste koper kozen nu al voor een volledig elektrische variant.
bmw i3 2018 120 Ah-accupakketten
Met de introductie van de grotere 120 Ah-accupakketten neemt BMW daarom afscheid van de range-extender. De actieradius van de 120 Ah/42,2 kWh-batterij van 285 – 310 kilometer voor de i3 en 270 – 285 kilometer voor de i3s is volgens BMW groot genoeg om de range-extender met pensioen te sturen.
Snellaadfaciliteiten
“De productie van de i3 met range-extender stopt. In de toekomst verkopen we alleen de puur elektrische versie”, aldus BMW. “Met het grotere elektrische rijbereik in combinatie met de toenemende beschikbaarheid van snellaadfaciliteiten, denken we dat de klant steeds meer voor de volledige elektrische i3 kiest.”
https://www.autovisie.nl/nieuws/rang...iest.%E2%80%9D
|