Model 3 in Duitsland getest bij ~6°C. Objectiever direct vergelijk.
Met video.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=256341
Dus de versie 2021 met warmtepomp (WP) en voorganger zonder WP, ze reden achter mekaar op voldoende afstand.
Instellingen beide wagens identiek:
• Regeneratief remsysteem op LAAG ingesteld (niet op standard, wegens snelweg ~ constante snelheid met amper verkeer)
• verwarming temperatuur op 20,5°C links en rechts.
• zetelverwarming vol aan bij de bestuurder (er waren geen passagiers)
• het was relatief windig, maar dat was voor beide wagens gelijk. En als men heen en terug rijdt zal de wind niet plots draaien.
•
Resultaat:
Verbruik bij gemiddeld 100 kmh daalde naar 14,9 kWh met WP, voorganger zonder WP verbruikte 17,1 kWh.
• Voor beide werd het verbruik <> rijbereik berekend op basis van een bruikbare accucapaciteit van 75 kWh als compromis. Het ging hier vooral om het verbruiksverschil door de warmtepomp te duiden.
Een WP kan in de winterse praktijk op de snelweg, 30 km tot 65 km rijbereik meer opleveren naargelang gereden snelheden van 100 - 120 - 130 kmh, zie testresultaat
= V:
De gemiddelde snelheden = Ø , staan er ook bij, die zijn iets lager omdat het quasi onmogelijk is constant 130 kmh aan te houden op een Autobahn (gaf 125 kmh gemiddeld), bij 100 kmh ging dat wel, bij 120 kmh was het gemiddeld 119 kmh.
In spritmonitor.de staan er 32 model 3 LR geregistreerd (minstens 5000 km select) gemiddeld verbruik Ø 19,1 kWh/100 km. Dit komt toevallig overeen met het 120 kmh verbruik zonder WP.
De video en timeline (
met correcties) onderweg:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=8-H5lI60R9M
Das neue Model 3 mit Wärmepumpe auf der Autobahn bei 130 km/h, 120 km/h und 100 km/h im Vergleich zum alten Model 3 ohne Wärmepumpe.
Model 3 LR AWD (2019) vs. Model 3 LR AWD Facelift (2021)
Der #Instadriver? testet das neue Model 3 Facelift auf unserer Autobahn Teststrecke und vergleicht es mit den Werten des alten Model 3 (2019).
Ist der Verbrauch tatsächlich besser? Um wie viel ist der Verbrauch besser?
Mathias ist wieder als Instadriver vollelektrisch unterwegs und beantwortet die Fragen.
Alle Fahrzeuge werden auf der selben Teststrecke gefahren und können somit ideal miteinander verglichen werden. Schaut bei unseren anderen Autobahn Tests und bei der INSTA-SCORE vorbei, wo wir Elektroautos testen und eine Bewertung abgeben.
01:14?
? Wie wird getestet - Die Spielregeln.
INSTA-SCORE Kategorien:
--
02:45? ? Wer fährt das alte Model 3 (2019)
04:17? ? Einstellungen der Autos angleichen
05:04? ? Wie fährt sich das neue Model 3 auf der Autobahn
07:11? ? 130 km/h
07:47? ? Der Verbrauch ist fast gleich!!! Stimmt etwas nicht?
08:42? ? 130 km/h - nach Fehlerbehebung
09:30? ? 100 km/h
10:11? ? Die Reifen
10:34? ? Die Auswertung - alle Werte auf einen Blick
VERBRAUCH UND REICHWEITE der beiden Autos
12:40? ? Fazit
|