Los bericht bekijken
Oud 12 april 2021, 12:31   #10546
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat bedoelde ik maar ZOVEEL anders is dat niet bij corona he: onlangs checkte ik het nog eens en toen waren er 1250 mensen onder de 65 gestorven aan corona in België. Van de 22000 of zo. En dat zullen dan nog grotendeels 'ouderen' en zwakken zijn he. Ik betwijfel of dat veel gaat veranderen, misschien het eerste jaar door wat kruisimmuniteit, maar verder dan dat?
Wel, kruisimmuniteit zou normaal blijven, als we elk jaar een nieuwe corona opdoen. Want we zijn dan deels beschermd door de vorige door kruis immuniteit, en we ontwikkelen ondertussen immuniteit voor de volgende. Tegen dat iedereen een vaccin of een besmetting gehad heeft, hebben we een basis van kruis immuniteit die de ziekteverschijnselen misschien vermindert, maar ons toch bij elke nieuwe besmetting toelaat om te "updaten". Dat zou de reden zijn om te denken dat de volgende pieken minder hevig gaan zijn. En aan die pieken moeten we dan maar gewoon worden he.

Het is helemaal niet erg om 1 of 2 keer per jaar 10 000 mensen te verliezen he. Daar moeten we gewoon maar terug aan gewoon worden, meer niet.

Citaat:
Cf. de Braziliaanse variant in een gebied dat herd immunity bereikt had. Dus zolang de 'logica' van het beleid dezelfde blijft, zitten we vast.
Ja, dat is juist. Vandaar dat men van in het begin die logica had moeten vermijden, en het gewoon laten waaien, en het "normaal" vinden. Ooit zullen we het moeten "normaal" vinden he, wat het ook doet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden