Los bericht bekijken
Oud 15 april 2021, 11:46   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...
De twee partijen die ‘Vlaams Nationalisme’ hoog in het vaandel dragen hebben een compleet tegengestelde politieke ideologie.
- het VB staat voor een extreem-rechtse, fascistoide, Eurofobe en xenofobe samenleving.
- de NVA voor een economisch centrum-rechtse en ethisch conservatieve samenleving die verder goed aansluit bij de andere democratische partijen.
Korter door de bocht kan niet.
Het enige dat voor 100 procent juist is, is dat de nva economisch centrum-rechts is.

Verder spreek ik enkel voor de partij waar ik een lidkaart van heb: een partij die de eerste senaatsvoorzitter-homo levert, die systematisch zich laat zien op homo-optochten, die een fraktievoorzitter-homo heeft enz. enz. is niet ethisch conservatie; hoogstens ethisch centrum - en dat laatste dan alleen omdat de verlenging van de termijnen voor abortus niet zomaar doorgelaten wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden