Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Uit de nieuwe Gezondheidsenquête van Sciensano blijkt dat behalve alleenstaanden en lageropgeleiden vooral jongvolwassenen tijdens de pandemie getroffen zijn door angst en depressie, In de leeftijdsgroep van 18 tot 29 jaar lijdt 34 procent aan angststoornissen en 38 procent aan depressies.
Ook de index voor levenstevredenheid laat zorgwekkende resultaten zien, opnieuw vooral voor jongvolwassenen: 46 procent vindt zijn leven momenteel (zeer) onbevredigend, tegenover slechts 11,5 procent in 2018.
Een derde van de volwassen bevolking voelt zich heel eenzaam. Daarbij gaat het net iets vaker om vrouwen en over de leeftijdsgroep 50-64 jaar.
dS
Dat ziet er niet goed uit.
|
Beetje geduld. Binnen enkele dagen lezen we weer een index waar precies het tegengestelde wordt beweerd
Niet lang geleden las ik dat de Belg massaal armer is geworden. Vandaag las ik dat alle Belgen rijker zijn geworden
Hoe kunnen die jongvolwassenen nu angstiger of depressiever zijn geworden ze hebben naar eigen zeggen zich nog geen flut aangetrokken van de beperkingen....ze hollen van het ene feestje naar het andere wat is het nu ??
Jonge forumleden beweren hier nog amper hun bed te zien....gaan naar de take away spreken af in poolhouses en het feesten kan beginnen...Dus wat is het probleem eigenlijk ????
De gazetten moeten ze toch met iets vullen zei mijn grootmoe zaliger altijd