Discussie: Het is onze schuld
Los bericht bekijken
Oud 15 april 2021, 18:48   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een mens moet zich aanpassen, net zoals dieren dat constant doen. Darwin.
Niet neuten en zagen omdat een bepaalde situatie verandert, maar u aanpassen aan de nieuwe situatie die nieuwe, verrassende kansen biedt.
Het ineenkloppen van de verantwoordelijken voor deze toestand kan ook een manier zijn om U aan te passen. Ik denk dat de voornaamste "aanpassing" zal zijn dat de wetgever zich zodanig dictatoriaal en belachelijk heeft opgesteld, dat vele mensen die vroeger de wet volgden, geleerd hebben om zich in een dictatuur aan te passen en de wet naast zich neer te leggen.

Er is dan ook geen reden meer om andere regeltjes te volgen.

Citaat:
Mensen zijn helaas hopeloze gewoontedieren en denken dat hun gewoonte ook het algemene normaal is dat altijd zo is geweest. Niets is minder waar natuurlijk.
Inderdaad, is het helemaal niet meer nodig van nu gaan te denken dat de overheid tot iets dient, of dat wetten daar zijn om nagevolgd te worden. Het gegeven dat men nu eigenlijk gedwongen is om zijn eigen leven omzeep te helpen, of de wet naast zich neer te leggen, zal tot gevolg hebben dat we in het algemeen de wet veel meer naast ons gaan neerleggen.
Het idee van rechtstaat en zo hebben we nu gezien, is niks waard. We gaan daar dan ook niet meer op rekenen he.

Citaat:
Er zullen nog feiten gebeuren waardoor het leven radicaal verandert waarbij zal blijken dat de huidige corona crisis niet meer dan een een rimpel is.
Inderdaad. Ik denk dat het totaal ineenstorten van elke vorm van vertrouwen in overheid nu toch wel voor de deur staat. Ik zou hopen dat algemeen moorden nu ook gangbaar zou worden, maar ik vrees dat ik daar mijn dromen een beetje te veel voor werkelijkheid neem. Maar goed, mochten er al genoeg lynchpartijen met politici gebeuren, dan zou dat op zich al genoeg zijn als "verandering" om te smaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden