Los bericht bekijken
Oud 20 april 2021, 12:45   #243
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar varkens krijgen die kans normaal niet, die laat men niet los lopen.

En dat uw hond nog nooit een ander dier heeft aangevallen, bewijst niets.

Ik ken u niet, maar ik wil gerust geloven dat u heel goed bent in het opvoeden van uw honden. Vindt u het zelf echter zo problematisch om toch enige vorm van controle / opleiding te voorzien voor mensen die honden willen houden (of eventueel slechts voor bepaalde rassen)?

https://www.hln.be/binnenland/jaarli...hond~a694308a/

Jaarlijks 100.000 ernstig gebeten door een hond. Ongetwijfeld vaak door foutief gedrag van een mens.

Maar echt uitzonderlijk is het dus niet hé. Is het dan zo abnormaal om toch een bepaalde vorm van controle te voorzien?
Zoals ik al postte, stadsmensen moet zich bezig houden met wat ze kennen, bakstenen en beton.
En ze moeten tussen hun bakstenen en beton blijven, ver weg van al de rest.

Mensen die niet over de ruimte beschikken om dieren te houden, moeten geen dieren houden, maar ze moeten zich ook niet bemoeien met de mensen die daar wel de ruimte voor hebben.

En ja, ik ben er 100% mee akkoord dat mensen die niet weten hoe ze met bepaalde dieren moeten opgaan, een verbod op het houden van die dieren moeten krijgen.
Maar ik ben er ook 100% mee akkoord, dat mensen die niet weten hoe ze zich moeten gedragen in de buurt van dieren, in hun eigen kot moeten blijven.

En varkens lopen wel los in een weide, anders krijg je watervlees.

Laatst gewijzigd door Jantje : 20 april 2021 om 12:47.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden