Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik zou u aanraden om in discussies over cannabis een duidelijker onderscheid te maken tussen recreatieve en/of medische cannabis.
Je gooit dat te pas en te onpas door elkaar.
Zoals hier nu ook weer. Alcohol en tabak (recreatieve drugs) vergelijken met medicinale cannabis (medische drug).
Zal ik nu eens op mijn achterpoten gaan staan en u beschuldigen dat jij voor anderen bepaalt wat wel en wat niet mag?
Wie ben jij immers om iemand van 20 jaar de toegang tot cannabis te ontzeggen?
En waarom alleen cannabis legaliseren? Wie ben jij om voor een coke-gebruiker te bepalen of hij al dan niet coke mag gebruiken?
Daar kan je mij niet van beschuldigen. Ik ben voorstander van een systeem waarbij elk druggebruik uit het strafrecht gehaald wordt. Elk. Dus naast cannabis ook heroine, coke, speed,... en wat ze nog allemaal uitvinden. Ontraden? Ja, zeker. Preventie? Heel zeker. Maar eender welk druggebruik bestraffen? Nope.
Dus als ik dan van jou hoor dat ik 'voor anderen wil bepalen wat goed en slecht is' sta ik met graagte even op mijn achterpoten ja.
Voor zover ik hier kan opmaken heb jij veel meer de neiging dan ik om anderen uw wil op te leggen.
|
Neen dat doe jij. Jij bepaalde voor anderen dat het eten geen recreatieve vorm van gebruik is, jij kon niet doseren en zei dat ik er niets van kende.
Anderen bepalen reeds voor anderen. Ik acht meeste mensen volwassen genoeg hun eigen weg te vinden zonder adviezen of bangmakerij.