Los bericht bekijken
Oud 22 april 2021, 06:10   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een klein voorbeeld:

"Voor 2,5 miljoen euro vastgoed."
Een andere passage gaat over het vastgoed van Sihame El Kaouakibi. In een aantal media werd gesteld dat zij vastgoed ter waarde van 2,5 miljoen euro zou bezitten. Wel, zegt Vande Lanotte: dat geld is voor 82 procent geleend.

Ander voorbeeld.

De bouw en renovatie van het Urban Center.
Een van de grote kritieken is dat A Woman’s View, een van de privévennootschappen van El Kaouakibi, 102.850 euro factureerde voor de begeleiding van de werken. De op de factuur vermelde prestaties waren echter zo vaag dat er twijfel gerezen is of de prestaties werkelijk geleverd zijn.

Maar die zijn wel degelijk geleverd, zegt Vande Lanotte, en hij ondersteunt die stelling met een aantal mails van betrokken personen. Zo zegt de ingenieur die voor LGU de werken begeleidde dat hij wel degelijk samenwerkte met iemand vanuit A Woman's View – die ook bij naam genoemd wordt. De boekhouder van AWV bevestigt dat die persoon daar in dienst was. Conclusie van Vande Lanotte: die 102.850 euro mag geschrapt worden van de lijst met verdachte uitbetalingen. A Woman’s View zou zelfs niet alle kosten aangerekend hebben, zegt hij.

Sommige Vlaams-nationalistisch knuppelaars en andere keffertjes krijgen het nu wat warm neem ik aan.
Ik vind dat gans dat gedoe toch maar een storm in een glas water is. Zo hoog zijn die bedragen toch niet, en dat is toch de reden waarom men in de politiek zit, nee ? Wordt dat kind hier niet opgeofferd om de schijn hoog te houden dat dit soort praktijken "uitzonderlijk en schandalig" zouden zijn, terwijl ik aanneem dat zij de meest normale zaken zijn ? Als dat allemaal al niet mag, dan is er toch geen enkele reden om proberen aan een politiek mandaat te komen ?

Misschien is het juist omdat de bedragen klein genoeg zijn dat ze nog wat overeenkomen met wat mensen zich kunnen voorstellen (een grote villa) dat het zo hard aankomt. Want als men ergens een miljardje of zo aan een farmareus toeschuift voor een niet werkend product, dan wordt daar niks over gezegd.

Ik heb zo het idee dat men in de politiek zo nu en dan eens een sukkelaar opoffert, om de schijn hoog te houden dat de dingen die die sukkelaar gedaan heeft zoals iedereen, uitzonderlijk zouden zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 06:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden