22 april 2021, 16:46
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floozy
Het gaat mij zelfs niet om het weten, het gaat om de meest logische verklaring en dat te durven uitspreken. Als dat voor u kabouters en smurfen zijn, en niet een ander ras van een andere planeet, dan is dat uw goed recht, maar dan moet je niet insinueren dat wij de fantasten zijn.
Wat zwak is is beginnen over smurfen en dan suggereren dat dat waarschijnlijker is dan iets wat ongetwijfeld bestaat, een ander intelligent ras. Maar je hebt gelijk, het zouden ook smurfen van een andere planeet kunnen zijn.
Maak uw argument af en zeg mij waarom een vliegende schotel verklaard kan worden door het bestaan van smurfen op deze planeet. Het is gemakkelijk om te vervallen in veralgemeningen en slechte moppen, maar concreet gaan uw "verklaringen" voor geen enkel voorval echt op.
Het idee dat er bepaalde limitaties zijn voor het interstellair reizen en ontdekken van ander leven is iets dat eigen is aan ons, een ras dat technologisch gezien in de kinderschoenen staat. Niet een ras dat 100.000 jaar voorsprong heeft, of zelfs maar een fractie daarvan.
Heel veel begrijp ik nog niet, net zoals jij. Maar jij kan blijkbaar niet extrapoleren uit datgene wat je wel weet. Jij hebt noch de moed noch de fantasie om eens iets te zeggen wat niet iedereen al weet. En omdat je zo voorspelbaar bent, moet ik nu al je repliek over mijn gebruik van het woord fantasie onschadelijk maken, bij deze.
Hoe kan je jezelf zo intelligent voordoen en over zoiets simpel struikelen. Reizen op die manier heeft niets te maken met een massa voortstuwen zodat het de lichtsnelheid behaald, dat is absurd. De oplossing van dat probleem bestaat niet uit brute kracht maar elegantie. Dat is wat je kan afleiden uit de waarnemingen van zulke tuigen die blijkbaar niet onderhevig zijn aan g-krachten. Maar daar ligt dan net het probleem bij u, je kan dat niet bevatten, dus in plaats van de stap te maken dat het een technologisch probleem is dat opgelost zal worden, is het voor u plots geen technologie meer, en dwaal je af naar irrelevante en fantastische dingen om het weg te wimpelen.
Het zou leuk zijn moest je als denkoefening een van de betere waarnemingen proberen verklaren, maar jij lijkt zo verknocht aan datgene wat je weet, dat je liever vervalt in oneerlijkheid dan toe te geven dat je verkeerd zou kunnen zijn. Dus het is a priori al een nul-operatie.
|
Dat is hetgeen Bill Uhouse al wist te vertellen in een interview. Hij beweerde dat hij al ettelijke tientallen jaren werkte aan de reengineering van alien crafts , en dat deze tuigen hun eigen zwaartekracht genereerden. De besturing van de nagebootste (menselijke) crafts bleek niet zo gemakkelijk. Soms werden de piloten goed ziek (misselijk) volgens Uhouse.
(wijlen) Bill Uhouse
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2021 om 17:02.
|
|
|