Los bericht bekijken
Oud 23 april 2021, 09:29   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Subjectief dus.
Het tweede stuk, vind ik een rare stelling. Zolang wij nog dominant zijn, geldt onze cultuur mag ik hopen. Helaas is onze cultuur verschrikkelijk politiek correct, toch in de politiek. Gelukkig is dat niet zo tot in alle geledingen van de samenleving. Dit initiatief is het begin om ook daar in binnen te dringen.
Dat mag ik ook hopen.

Men ziet gewoon in realiteit dat dat tot meer en meer botsingen leidt.

Een voorbeeld: de verhouding tussen man en vrouw kan men nooit perfect in een wettekst vastleggen. Men kan wel bepalen dat ze gelijkwaardig zijn en dergelijke, maar dat blijft allemaal heel flou.

Als een rechter dan moet oordelen over misbruik in een man-vrouw relatie, gaat hij dat (gelukkig) moeten doen volgens onze Westerse maatstaven. Maar in islamitische bevolkingsgroepen gaat zulke rechtspraak niet als rechtvaardig aanvoelen. Met alle gevolgen van dien.

Daarmee beweer ik absoluut niet dat wij onze normen en waarden moeten opgeven en moslims laten berechten volgens hun eigen normen en waarden hé.

Integendeel. Ik ben net van mening dat het daarom noodzakelijk is dat zij zich volledig assimileren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden