Los bericht bekijken
Oud 23 april 2021, 10:57   #52
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, net om te vermijden dat men de moslims dat achterpoortje moet bieden, moet men voor assimilatie gaan.

Ik zie twee opties:
1) erkennen dat uw maatschappij uit verschillende culturen bestaat. Indien men wil vermijden dat een te groot deel van de maatschappij bepaalde rechtspraak/wetgeving als fundamenteel onrechtvaardig beschouwt, ga je rechtspraak/wetgeving per cultuur/overtuiging moeten toelaten.

2) vasthouden aan het feit dat wetgeving en rechtspraak voor iedereen hetzelfde moet zijn.

Om optie 1 te vermijden (want die vind ik helemaal niet wenselijk), is net de assimilatie nodig. Men heeft die assimilatie nodig om optie 2 op lange termijn te kunnen behouden.
Ik had het niet over moslims maar over gewone mensen die gewoon graag wat meer baas zouden willen zijn over hun vrouw of vrouwen in het algemeen. Waarom zouden die - even in het gedachtenexperiment zoals patrickve uitgaand van 'strategisch individualisme' zonder de gelaagdheid als hoogste goed - tegen multiculturele rechtspraak zijn, wetende dat het gros van de bevolking wellicht wél voor gelijke rechten voor vrouwen is? Die kunnen dan toch beter 'moslim spelen' voor de rechtbank?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 april 2021 om 10:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden