Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Ge wilt zeggen dat gij enkel de argumenten van BDW zonder enige eigen inbreng of mening kunt kopiëren?
Gij wilt zeggen dat, zoals in Amerika het geval was, gij het normaal vindt dat een president verkozen wordt die minder stemmen haalde dan de tegenstander.
Dat is genoteerd.
Het argument van BDW dat ik daar lees is dit: "Ik kan niet op de bestaande democratische manier van kiezen de macht halen, en mijn wensen dordrukken, omdat mijn partij te klein is. Daarom verander ik het kiessysteem. Dan kan ik mijn wil wél opdringen.
Dat staat daar niet met zoveel woorden. Maar daar komt het op neer.
|
Tiens, hier hebben we toch ook een premier die niet al te veel stemmen gehaald heeft? We zitten zelfs met ministers die niet opgekomen zijn. Ik denk dus niet dat we veel lessen te leren hebben aan de VS op dat vlak...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
|