Discussie: bitcoin
Los bericht bekijken
Oud 30 april 2021, 09:44   #1197
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gans het idee van cryptomunten is uiteindelijk toch dat geen kat weet wie ze heeft he. Ja, natuurlijk, als je ze wil inruilen voor fiat geld wil ik dat wel geloven. Maar zolang je in de crypto wereld bent, zie ik niet goed in hoe ze daar zelfs maar belastingen kunnen op heffen. Een cryptomunt "bezitten" is gewoon maar het "kennen" van een code.
Maw, het kennen van een paswoord. Hoe kan je nu belastingen heffen op het kennen van een paswoord ?
Hoe gaan ze trouwens het onderscheid maken tussen brave huisvader en speculant. Ik heb een paar jaar geleden 1 BTC gekocht aan 6K. Die "portefeuille" is dus nu 60K waard. Ik heb daar geen enkele andere transactie mee gedaan. Maar ik kon even goed met die 1 BTC een hele portefeuille aan andere cryptos bij elkaar gekocht hebben en 1000en transacties gedaan hebben om aan mijn huidige waarde van 60K te komen. Hoe gaat de overheid bewijzen dat ik speculant ben? Gaan ze vragen om mijn transactie geschiedenis te delen met hen aan de hand van de hashes op het platform? Onwaarschijnlijk veel issues met betrekking tot privacy en zo meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden