Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman
We zitten hier weer met een draad gebaseerd op halve waarheden.
Nooit van achtergestelde gebieden gehoord?
Ik weet niet of die grap nog van toepassing is.
Zo heb ik rechtspersonen gekend die een enorme spaarpot bezaten en hun activa volledig overdroegen naar een nieuwe rechtspersoon. Afgedankt personeel inbegrepen. Dat afgedankt personeel werd ingeboekt als nieuwe
aanwervingen. En de spaarpot werd uitbetaald via dividenten die belastingvrij waren omdat ze voldeden aan de voorwaarden van nieuw personeel aan te werven in een achtergesteld gebied. De afgedankten werd dus nieuwe tewerkgestelden. Gevolg? De overheid kon fluiten achter zijn belastingen op dividenten. Het is hier verdomd op dit forum altijd hetzelfde.
Men vertelt halve onvolledige waarheden. En als je iets durft zeggen dan durven ze zeggen dat je off topic gaat. Als je verdomd over fiscaliteit wil praten dan moet je alles vertellen. En anders zwijg je best.
Natuurlijk kan het heden weer anders zijn. Maar ik houd mij er niet meer mee bezig. Maar als men begint met over wetgeving te kraaien dan had ik graag gezien dat men begon met uiteen te zetten wat er heden van toepassing is. En er anders over zwijgen. En niet beginnen te kraaien dat men off topic gaat. Wat wil men hier bekomen? Heel simpel wat mij betreft.
Dat ik foert zeg! Wauwel maar op. 
|
Belastingen is een gelegaliseerde vorm van diefstal. Ook de personenbelasting die werkmensen betalen. Dus zowel bedrijven als individuen zijn daar het slachtoffer van.
Het bedrijf is niet de vijand van de werkmens. De overheid is de vijand van beide.