Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2005, 06:42   #3
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik steun een de brug als een 'landmark' voor Antwerpen. Als die 'missing link' van de ring rond Antwerpen dan toch per se moet worden tenietgedaan, dan liever een mooie brug, dan een wezenloos ding, of een tunnel die nog pakken meer kost.
De voorstellen, om de Liefkenshoektunnel uit te bouwen, lijken wel iets, maar hebben toch 1 nadeel: de aansluiting richting Eindhoven is een grote omweg, en idem voor de richting Mechelen voor vrachtwagens. De Singels nog meer verkeer laten slikken lijkt me onverantwoord, er zou m.i. eerder moeten gewerkt worden aan een beheersen van de verkeersstromen, zonder teveel het stadsweefsel aan te tasten.

Ik heb wel mijn twijfels bij de noodzaak van het project tout court. Er moet gewerkt worden aan het beheersen van het verkeer, met liefst een verschuiving van het (zware) transport naar het spoor- of waterverkeer. Een grote brug is niet negatief, het enige negatieve is in mijn ogen het prijskaartje, en het feit dat zo'n brug weeral extra verkeer gaat aanzuigen, met alle gevolgen voor de snelwegen die erop aansluiten tot gevolg. Maar, omdat ik spijtig genoeg niet meteen een stagnering, laat staan een daling zie in de trafiek op de ring rond Antwerpen, zal die ring best rond gemaakt worden. De Liefkenshoektunnel is daarbij eigenlijk geen oplossing, omdat die op een zeer slechte plaats is geboord. Ik betwijfel of die ooit echt winstgevend zal zijn...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline