Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2021, 17:41   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Anoniem? Ze zou door de ‘autoritet’ gebruikt kunnen worden staat er.
En bij mijn weten mag data opslag enkel met toestemming van de gebruiker.
Bij mijn weten als je een ongeval veroorzaakt of er in betrokken geraakt ben je nooit anoniem.

En ben je dood kunnen ze het niet meer vragen.

In elk geval gaat die blackbox-opname de (mede) schuldvraag of niet-schuld duidelijker maken voor de ongevaldeskundigen en rechtspraak.

Menige gebruiker gaat niet meer gekloot worden.
https://www.rondpunt.be/nl/ik-ben-sl...jke-procedure/

De data-opslag van een ongeval is tijdelijk niet-anoniem. (ongevalonderzoek)

De data algemeen zal dan - anoniem - gebruikt worden voor ongeval-analyses/statistieken.

Zo begrijp ik het:

2. Gebeurtenisgerelateerde gegevensregistratie (zwarte doos)

De "black box" aan boord van de auto registreert en bewaart gegevens uit de periode kort voor, tijdens en direct na een aanrijding. De voertuigsnelheid, het remmen, de positie en de helling van het voertuig op de weg, de status en mate van activering van alle veiligheidssystemen, gegevens van het eCall-systeem en van de actieve veiligheids- en ongevallenvermijdingssystemen worden geregistreerd. De opname en opslag mag alleen plaatsvinden in het kader van het gesloten systeem en is geanonimiseerd.

De gegevens kunnen via een standaardinterface ter beschikking worden gesteld van de nationale autoriteiten voor onderzoek en analyse van ongevallen. Informatie over de laatste vier cijfers van het voertuigidentificatienummer en andere informatie over de eigenaar of houder mag niet worden geregistreerd of opgeslagen. Gegevensregistratie kan niet worden gedeactiveerd. De black box moet ook worden geïnstalleerd in gedeeltelijk en volledig autonome voertuigen.

- - - -

Juridisch zal dat waterdicht zijn, anders zou het niet verplicht worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2021 om 17:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden