Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Meer dan 7% dan welke landen. Trouwens als hun loonkosten 10% lager zijn en méér zoals tegenover Duitsland is er nog altijd een handicap. Het is Geely die beslist over Volvo. Zoals men in het verleden gezien heeft met General Motors, Opel, Ford en Renault kan dat keren. Van Hool is het hier ook grotendeels afgebold
Meer dan 70% van de tewerkstelling gebeurt trouwens bij de KMO's en dat soort extra lasten werkt contra productief. Als je winst wil blijven maken en de globale loonlast is te hoog in een bedrijf volgt er sanering of gewoon delocalisatie. Geen enkele directie is zo stom van te zeggen ok dan nemen we wat minder winst en we raken aan onze tewerkstelling niet.
|
% loonkosten mag je niet vgl met % produktiviteit.
Geely beslist inderdaad over Volvo maar investeert in de nabije toekomst opnieuw miljoenen aan modernisering in een fabriek die al modern wás.
Vóór corona was de werkloosheidsgraad in Vlaanderen lager dan het EU-gemiddelde.
Ik weet niet of je Colruyt rekent bij de KMO's maar daar zijn ze tevreden met wat minder winst maar met zékere winst. De Colruytwinkels zijn dan ook super-efficiënt georganiseerd. Tot in de details.